Lilypie

6 Ağustos 2009 Perşembe

Tuvalet Eğitimi - Byee Byee Bezim.....

Oğlum doğdu günden beri beni en çok korkutan süreç tuvalet eğitimiydi. Zamanı geldiğinde nasıl alışır ne yapmamız gerekiyor,doğru zamanı ne zaman zira her çocuk için bu zaman değişmekte. Arkadaşımın kızı oğlumdan 3 ay büyük kısa sürede çok sorun yaşamadan başarılı olunca biz de eve bir oturak almaya karar verdik. Eve getirdiğimizde Okan oturdu ama bezi ve giysileri ile. Bezini çıkartarak oturmayı kesinlikle reddetti. Bu arada ben diğer blog lardan ve net ten tuvalet eğitimi ile ilgili yazıları inceliyorum. Çevremdeki insanların artık büyüdü her şeyi anlıyor neden bezi atmıyorsunuz sözlerinin aksine yazılanlar zamanı gelince kendi söyler kesinlikle çocuğu zorlamayın diyordu. Bizde öyle yaptık zorlamadık evin bir köşesine koyduk en azından varlığına alışsın diye. Oturağın üstüne basıp vitrinden kalem almaya kullanıyordu Okan. Üzerinden 1 hafta daha geçmeden bir akşam eve geldiğimde annem Okan bu gün çişini oturağa yaptı dedi annem. O gece 10-15 dk ara ile anne çiş geldi deyip koşuyordu oturağa.Oyun haline geldi onun için peşinden alkışlıyorduk. Devrisi gün,bir sonraki gün böyle devam etti.Nasıl yani bu kadar kolay mıydı? Birkaç kez de kazalar olmuş.Olmuş diyorum çünkü çalıştığım için bunları sadece dışarıdan bir izleyici,dinleyici olarak izliyorum.Bu da beni kahrediyor. Yanlış anlaşılmasın bir önceki yazımda da benzer şeyler yazdım için çalışmaktan şikayetçi filan değilim, sadece oğlumun ilk lerini göremedim için üzgünüm. Çiş sorununu hallettik ama sıra kaka ya gelince oturmaktan da daha kesin bir tavır sergiledi. Bezine yaptığı zaman bak annecim sen artık büyüdün artık buraya yapacaksın dediğimde HAYIRRRRR diye bağırıyordu. Onu da belirli zaman ertelemeye karar verdik ve çok üstüne gitmedik. Üstünden yine birkaç gün geçmeden annem güzel haberi verdi.Benim akıllı oğlum bizi hiç uğraştırmadı.Kendi çözmüştü her şeyi. Dilerim herkes için tuvalet eğitimi bu kadar kolay olur.Yalnız benim hatamdan dolayı birkaç kez kazalar yaşadık.Bezi attığımız halde dışarı çıktığımızda uzak yere giderken bezi tekrar bağladım,ve bu onun kafasının karışmasına neden oldu. Dışarı çıktığımızda birkaç kez bez bağılı diye kaza yaşadık. Şimdilerde gece sorununu da çözmeye çalışıyoruz. Bakalım bu süreçte neler yaşayacağız. Bir iki sabah bezi kuru olarak kalkıyor.Bir kaç gece daha böyle devam ederse gece de beze veda edeceğiz. Bizden wc durumumuz ile ilgili haberler şimdilik bu kadar.Bizi izleyen herkese buradan sevgiler………

Hiç yorum yok: